5-Vahdeti vucud inancının kabul edilmesi
Öncelikle, Vahdeti Vucud inancının kurucusu olan İbn Arabî'nin inandığı Allah'ın, Kur'an'ın anlattığı Allah olmadığını belirtelim, zira onun Allahı, her an yoktan yaratan, ahlâkî sıfatlara sahip olan şahsî bir Allah değildir. İbn Arabî, inandığı Allah'ı insana bağımlı kılmakta, insanı bir bakıma Allah'ın yaratıcısı kabul etmekte ve böylece insanı ilâhlaştırmakla din dairesinden çıkmış bulunmaktadır. Şimdi bu küfür ve şirk dolu inançla ilgili Said Nusi'nin cümlelerine bakalım..
Lem'alar, Yirmisekizinci Lem'a;
"Öyle de: Vahdet-ül-Vücûd mes'elesi gibi hakaik-ı ulviye,(yüce bir hakikat) ehl-i gaflet ve esbab içinde dalan avamlara girse, tabiat telâkki edilir ve üç mühim zarar verir."
Lem'alar, Dokuzuncu Lem'a;
".... Muhyiddin-î Arabî demiş: "Ruhun mahlukiyeti inkişafından ibarettir." O suâl ile benim gibi zaif bir biçareyi Muhyiddin-î Arabî gibi müthiş bir harika-i hakikat, bir dâhiye-i ilm-i esrâra karşı mübarezeye mecbur ediyorsun. Fakat madem nusûs-u Kur'ana istinaden bahse girişeceğim, ben sinek dahi olsam o kartaldan daha yüksek uçabilirim. Belki: Hazret-î Muhyiddin aldatmaz, fakat aldanır. Hâdîdir, fakat her kitabında mühdî olamıyor. Gördüğü doğrudur. Fakat hakikat değildir." Vahdet-ül-Vücud ise bir meşreb ve bir hal ve bir nâkıs mertebedir. Fakat zevkli, neş'eli olduğundan, seyr ü sülûkta o mertebeye girdikleri vakit çoğu çıkmak istemiyorlar, orada kalıyorlar; en münteha mertebe zannediyorlar." Nur Risaleleri'nde oldukça yumuşatılarak geçiştirilmiş olan konu hakkında Said Nursî'nin ifadeleri birbirini tutmamaktadır. Getirdiği izahlarda tutarlılık olduğu söylenemez. Bu şirk inancını bir yandan "tevhide gark olmak, tevhide dalmak, Hüdâperestlik, zevkî bir tevhîd, ulvî hakikatlar" vb. sözlerle nitelemektedir; diğer yandan da İslâmî esaslara aykırılığını bildiğinden "bunu avam anlayamaz" tarzında bir gerekçe ile insanları bu öğretiden men etmeye çalışmaktadır. Bu ne menem bir tevhittir ki, "avamın eline geçince onları firavunlaştırma, nefislerini mâbûd edinme" gibi gizli (potansiyel) bir tehlikeyi de içermektedir.
|
|
Sen kulagini ters elle kasimayi iyi ogrenmisin kardes.Ayetleri sirf risaleyi kotulemek icin istedigin gibi yorumlamissin.Sadece icimden yok artik dedim.Hyirli gunler
YanıtlaSilSen kulagini ters elle kasimayi iyi ogrenmisin kardes.Ayetleri sirf risaleyi kotulemek icin istedigin gibi yorumlamissin.Sadece icimden yok artik dedim.Hyirli gunler
YanıtlaSilsen nasıl anladın acaba ayetleri
Silo kadar cehalet gaflet hiyanet sarmişki icinizi.Risale-i Nur'un ne olduğunu bilmeyecek kadar cehil, okumayacak kadar gafil, iftira ve hodgamlik yaparak cürüm ediyorsun! Hey Hat Risale-i Nur Kur'an dan bir nurdur.İman ayetlerinin tefsiridir ey zalim. Rısale i Nuru ancak muanned zındıka taifesi kötüler ve iftiralar eder.Sizde sözüm ona Şebbiha olup o taifenin ekmeğine yağ suruyorsunuz.önce O ayetlerin geliş sebebini, muhatap aldığı kesime bak .Risale-i Nuru sanki Kurân ile alakası ve bağlantısı yokmuş gibi lanse edip iftira etme !!!!!
YanıtlaSilaklınız yokmu acaba bu kadar şirk sözler karşısında hala savunuyorsunuz
SilHala savunanlar var SUBHANALLAH!
Silo kadar cehalet gaflet hiyanet sarmişki icinizi.Risale-i Nur'un ne olduğunu bilmeyecek kadar cehil, okumayacak kadar gafil, iftira ve hodgamlik yaparak cürüm ediyorsun! Hey Hat Risale-i Nur Kur'an dan bir nurdur.İman ayetlerinin tefsiridir ey zalim. Rısale i Nuru ancak muanned zındıka taifesi kötüler ve iftiralar eder.Sizde sözüm ona Şebbiha olup o taifenin ekmeğine yağ suruyorsunuz.önce O ayetlerin geliş sebebini, muhatap aldığı kesime bak .Risale-i Nuru sanki Kurân ile alakası ve bağlantısı yokmuş gibi lanse edip iftira etme !!!!!
YanıtlaSilAyetler açık kuran ve sünnet yolu dışında her mesreb İslami parçalara ayırdı keşke herkes insanin yeryuzunun halifesi olduğunu düşünüp kuranın ilk inen ayetinin neden oku olduğunu anlasaydi her hocayim diyene inanmazdi
YanıtlaSil